czwartek, 1 września 2011

Dalekie pawilony

Kontynuując moją "podróż" przenoszę się do Indii, gdzie rozgrywa się akcja mini-serialu Dalekie pawilony (1984) nakręconego na podstawie powieści Mary Margaret Kaye*. Różnorodna faktura zakładki - drobnych, choć chropowatych filigranów ze złotej nitki i miękkich splotów indygo z bawełnianego kordonka - jest jak podwójna natura zamknięta w jednej osobie głównego bohatera. Ale decyzja, czy ta zakładka "znajdzie w końcu swoje wyśnione królestwo" i jakie ono będzie, zależy już tylko od użytkownika.

*Autorka, opisując losy wychowanego w "perle brytyjskiej Korony" Anglika, mogła wzorować się na własnych doświadczeniach, bo i ona do 10 roku życia mieszkała w tym kraju.

6 komentarzy:

  1. Tym razem szczegółem, który mnie urzekł, jest oczywiście ten pseudo-pomponik. Ekstra pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. piękna! i te kolory! cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne! Ta kolorystyka jest urzekająca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo interesujący wzór. Fantastycznie wszystko skomponowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję, dziękuję! Ta praca, to znowu wynik "żywiołowego" podejścia do rękodziałania:
    - pomponik jest wynikiem eksperymentu, który nie do końca spełnił moje oczekiwania i dlatego został pomponikiem, co mu na dobre wyszło
    - wzór, to się sam wymyślił i poprowadził mnie "za rączkę"...
    I tylko kolory dobierałam świadomie :)

    OdpowiedzUsuń